Sociale og kulturelle forhold i Bjæverskov

Befolkningen - og hvad de gør

I Bjæverskov er der nu 2860 indbyggere. Man regner med at det vil stige med op til 200 til år 2002.

For at finde ud af noget om Bjæverskovs befolkning var vi nødt til at lave en interview-undersøgelse. Vi ringede til 100 tilfældigt udvalgte mennesker i Bjæverskov og spurgte dem om følgende:

Nej

Arbejder De i Bjæverskov?

29

71

Er de medlem af en forening i Bjæverskov?

48

52

Handler De i Bjæverskov?

100

0

Har De børn mellem 6-17 år?

59

41

Går de på Skovboskolen?

29

31

Dyrker De sport?

19

40

Af svarene fremgår bl.a. at de fleste arbejder uden for Bjæverskov, men at alle handler her. Der er også mange familier med børn på skolen.

Svarende kan også ses i det grafiske overblik her:

Hvor mødes man?

Bjæverskovs mest fortrukne mødesteder er nok Skovboskolen og IF-Frem.

IF-Frem

IF-Frem er en idrætsforening i Bjæverskov. I vintersæsonen bliver badminton, fodbold, håndbold, volleyball og tennis spillet indedørs i Skovbohallen.

IF-Frem har mange medlemmer. I 1998 havde de 1208 medlemmer. 586 af dem var under 25 år også kaldet børn og unge. De forventer at der kommer flere medlemmer i 1999. IF-Frem havde i 1998 i alt:

Skovboskolen

Skolen i Bjæverskov hedder Skovboskolen. Den har 431 elever. Der er i alt op til 10. klassetrin. Hvert år kommer der nye elever fra Gørslev skole. I Gørslev er der kun til 7. klasse, derfor kommer de til Skovboskolen så de kan gå videre i 8. 9. og 10. klasse.

Tilbage til forsiden